یون منفی

—آنها اتمهای اکسیژن هستند با یک الکترون اضافه و آنها به ما کمک می کنند تا احساس بهتری بکنیم.

—در هوا ذرات با بارهاي مثبت و منفي وجود دارند.

—بالا بودن ميزان يون مثبت در هوا باعث احساس افسردگي، سر درد و سستي و رخوت و …. در افراد مي گردد.

—يونهاي منفي مي توانند به ذرات مسموم معلق در هوا چسبيده و هوا را از وجود آلاينده ها پاك نمايند.

—

—تأثیر فوق العاده ای در بیوشیمی انسان دارند.

—زمانیکه یونیزاسیون هوا در بیمارستانها و اماکن کاری اروپا و روسیه اجباری است، درکشور ما علیرغم هوای مسموم و بسیار آلوده به تازگی مورد توجه قرار گرفته است .

—یونها ذرات باردار موجود درهوا هستند که در طبیعت زمانیکه انرژی بر مولکولی مانند دی اکسید کربن، اکسیژن، آب یا نیتروژن وارد میشود ، باعث می شود که یک الکترون از مولکول جدا شده و یک یون باردار مثبت به جا بگذارد.

—تحقیقات علمی ثابت کرده اند که در فضاهایی که از یون منفی بالایی برخوردار هستند آثار حساسیت ، آسم ، افسردگی ، خستگی و سر درد کمتر دیده می شود و در این مکانها افراد از توانایی ، قدرت کار ، تمایل به همکاری و کارکرد مغزی بالاتری برخوردار بوده و ضریب اشتباه آنان پائین می آید.

—مطالعات در دانشگاه کلمبیا و انستیتو روانشناسی ایالت نیویورک نشان می دهد که دستگاه های مولد یونی با در صد بالا به صورت خاصی به شکل ضد افسردگی عمل می کنند.

—الکترون جدا شده خود را به نزدیکترین مولکول می چسباند و آن را تبدیل به یون باردار منفی می کند.این یون باردار منفی اکسیژن است که بهترین تأثیر را بر ما دارد.

—یونهای منفی ذرات باردار الکتریکی هستند که آلودگی های موجود در هوایی را که ما تنفس می کنیم از بین میبرند و اثر جوان کننده ای بر سیستمهای فیزیولوژیکی ما دارند. (مانند سیستم تنفسی(

—یونهای منفی آرامش بخش هستندو اعصاب را تسکین داده و ما را سرشار از انرژی می کنند.

—

—فضاهایی که از یون منفی زیادی برخوردار هستند به شکل کامل چشمگیری نشان داده اند که از رشد باکتریها و خیلی عوامل بیماری زای دیگر جلوگیری کرده و در از بین بردن گرد و غبار ، ویروسها، دود سیگار، شورهء حیوانی، بوی نامطبوع و دودهای شیمیایی مسموم کننده تأثیر بی نظیری دارند.

—یون منفی باعث از بين بردن باكتريها، جلوگيري از پير شدن سلولهاي بدن، بالا بردن توانايي نگهداري اكسيژن در خون، بهتر كردن عملكرد سوخت و ساز بدن، بالا بردن ميزان هوشياري، از بين بردن خستگي ، بالا بردن مقاومت بدن(سيستم ايمني) در مقابل بيماريها، تآثير اساسي در معالجه ء سردرد، بي خوابي/كم خوابي، آلرژي، آسم و فوائد بسيار ديگر.

—يونهاي منفي (بار منفي) خود را به آلاينده ها و عوامل آلرژي زا كه به صورت مثبت باردار هستند مي چسبانند . ذرات تشكيل شدهء جديد بزرگتر و سنگين تر هستند و بنابر اين به طرف زمين كشيده مي شوند و از فضاي تنفسي ما خارج مي گردند.

—اغلب آلاينده هاي معلق به صورت مثبت باردار هستند و بر عكس يونهاي منفي به صورت منفي بار دار هستند. در فضاهايي كه يون منفي با غلظت (چگالي ) بالا در آن وجود دارد، آنها مي توانند بار آلاينده هاي معلق را به بار منفي تبديل كنند.

—

—FDA(سازمان دارو و خوراك آمريكا)به عنوان يك راه معالجهء تآئيد شده. مورد تآئيد يونيزاسيون امري اجباري در بسياري از بيمارستانهاي اروپا و روسيه است.

—مهندسين خود را جهت آزمايش يك دستگاه مولد يون منفي به كار گرفت

—مجلهء Good Housekeeping   در ماه مارچ 1999

—آنها دستگاه را در يك مخزن پر از دود گذاشتند و سپس متوجه شدند كه مخزن كاملآ از دود پاك گرديده است.

—نتيجهء تحقيقات اخير سازمان كشاورزي آمريكا نشان مي دهد كه يونيزه كردن يك اتاق باعث كاهش 52% غبار و 95% باكتري موجود در هواي آن اتاق مي گردد. ( لازم به تذكر است كه بيشتر آلاينده هاي موجود در هوا در ذرات غبار معلق در هوا زندگي مي كنند.)

—تعداد یون منفی در سانتی متر مکعب در هوای :

—کوهستان: 10000 عدد

—جنگل: 4000 عدد

—هوای آلوده تهران: 100 عدد

—

—اين امر موجب مي شود كه جذب مغناطيسي بين آلاينده هاي معلق در هوا بوجود آيد و درنتيجه آنها به يكديگر مي پيوندند و سنگينتر از آن حدي مي شوند كه بتوانند به صورت معلق در هوا باقي بمانند و بدون آسيب رساند ن به چيزي روي زمين مي افتند و ديگر در مسير هواي تنفسي شما قرار نخواهند گرفت.

—حتي اگر آنها قبل از اينكه به زمين برسند تنفس شوند، چو ن ذرات بزرگتري هستند توسط فيلتر هاي بالاي ناحيهء تنفسي فيلتر مي شوند.

—در صورتي كه توليد يون منفي به صورت ادامه دار نباشد ، بعضي از اين آلاينده هاي بزرگ شده مي توانند دوباره به هوا بازگردند.

—برخي مطالعات نشان داده كه يون منفي اثر بيولوژيكي روي باكتريها و ويروسها داشته و در صورت تماس، آنها را از بين مي برد.

—يون منفي و اوزون قوي ترين پاك كننده هاي هوا در طبيعت هستند. در دنيا چيزي مؤثرتر از اين دو براي پاك كردن هواي تنفسي ما از عوامل آلرژي زا و آلاينده ها وجود ندارد. متآسفانه اكنون به دليل نزديكي ساختمانه و منازل به يكديگر اين دو نمي توانند تآثير خود را در فضاي داخلي ساختمانها به صورت طبيعي بگذارند.

—

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *