آب و هوا

پيش از آنکه از تاثيرات آب و هوا گفته شود لازم است فرق بين هوا و آب و هوا را جهت اطلاع بيان نماييم و سپس به اصل موضوع پرداخته شود.

هوا: بررسي حالتي آني و زودگذر و کوتاه مدت از عناصر جوي را گويند. مثلاً درجه حرارت و يا رطوبت ساعت 6 صبح روز فلان.

آب وهوا: مجموعه اي از شرايط دائمي جو است که با مشاهدات و اندازه گيري هاي فراوان و دائمي روزانه، ماهانه و سالانه در مدت زمان طولاني بدست آمده باشد.

و اما حوادثي که در اثر تغييرات جوي و آب و هوايي در طول مدت عمر انسانها در مناطق مختلف عرض هاي جغرافيايي و قاره ها اتفاق افتاده فراوان و از حوصله بحث و نوشتار خارج است و فقط به منظور تنوير افکار عمومي واطلاعات نسبي از کم و کيفيت حوادث، چند نکته و پيش آمد را ذکر مي نماييم، يکي از علل مهم حرکت آريايي ها از دشت ها و جلگه هاي سيبري به طرف جنوب و وارد شدن به سرزمين هاي ايران از خشکي هاي دو طرف درياي خزر و همچنين رفتن به هند و اروپا، خشک شدن سرزمين هاي اصلي آنان به علت سرماي طاقت فرساي آن ناحيه که قبلاً مورد استفاده آنان جهت پرورش دام هايشان بود که چون ديگر قابل استفاده نبود و هوا بي نهايت سرد شده بود، نه اجازه کشاورزي به آنان مي داد و نه دامپروري. اين امر سبب شد به ناچار موطن خود را ترک گفته و به مناطق گرم تر پناه ببرند و در فاصله زمان نزديک تر به آن حادثه وصيت پطرکبير و کاترين کبير روسيه به روس ها که براي فعال شدن امر تجارت و گسترش امپراطوري روسيه و عقب نماندن از ديگر استعمارگران بايستي به آب هاي گرم دسترسي پيدا کنند. جنگ با ايران در زمان قاجار و اشغال افغانستان و رابطه با هند به خاطر ساختن نيروگاه اتمي براي آنان و همکاري هاي ديگر و نمونه هايي از اين به خاطر سرماي شمال روسيه و عدم کارآيي بنادر شمالي روسيه که با قطب شمال هم مرز مي باشد، بوده است.

هجوم وحشيانه مغول ها به سر گروهي تموچين (چنگيزخان) گرچه دلايل مختلف داشته مثلاً ‌تباني خليفه عباسي با چنگيز براي حمله به ايران و يا کشته شدن پانصد تاجر مغولي به دست غاير خان حاکم اترار به وسيله ترکان خاتون، مادر محمد خوارزمشاه و موضوعات ديگر مي دانند اما علت اصلي خشکسالي و سرماي فوق العاده سرزمين مغولان و صحراي گُبي آن ناحيه بوده است که باعث شده  مغولان چادر نشين و دامپرور را براي دستيابي به سرزمين هاي گرم تر و علف زارهاي سرسبز جهت تعليف دام هايشان مجبور به ترک وطن نمايد و به ناچار تعرض و جنگ را بر سرزمين هاي جنوبي و غربي و جنوب غربي آسيا و اروپا تحميل نمايند.

جابجايي و مهاجرت روستانشينان کوهستاني و يا ساکنان جلگه هايي که خاک نامرغوب داشته و يا داراي آب وهواي سرد و يا بسيار گرم و زمين هاي باير و بي برکت داشته اند باعث جابجا شدن مردمان اين نواحي براي دستيابي به سرزمين هاي مناسب تر و شغل دائمي يا موقت گرديده، در اين مهاجرت ها فقط طبقه جوان و مولد سهم داشته و طبقات سني ديگر را در بر نميگرفته است.

مهاجرت و در بعضي موارد فرار دامپروران و کوچ نشينان ناحيه ساوان افريقا در فصل خشک و کم باران وگرم يکي ديگر از تاثيرات آب و هوايي و ظلم و بيداد طبيعت است که در بعضي موارد سبب نابودي انسان ها و احشام آنان مي گرديد. مثلاً در خشکسالي سال هاي 54-1351 که در اين منطقه اتفاق افتاد سبب نابودي يک سوم  دام ها و اتلاف نفوس بسياري از مردم دامپرور شد که مي خواستند از ساوان بگريزند.

علت شکست هايي که ناپلئون امپراطور فرانسه در حمله به روسيه، و هيتلر پيشواي آلمان در جنگ جهاني دوم (1945-1939) از روس ها ديدند، تعقيب نافرجام روس ها در نواحي سيبري در فصل زمستان و سرماي کشنده آن ناحيه و عقب نشيني ماهرانه و عاقلانه روس ها به مناطق سرد و کشيدن دشمن به آن نواحي بود. مشهور است که بيش از چهار پنجم سربازان مهاجم بر اثر سرما و نداشتن آذوقه و پوشاک کافي نابود شدند. تنها يک سردار با توجه به شناختي که از آب و هواي آن منطقه داشت، اواخر فصل زمستان و اوايل فصل بهار را براي حمله و فتح مسکو انتخاب کرد و موفق شد روس ها را شکست داده و مسکو را به آتش بکشد و او چنگيزخان مغول بود.

آب و هوا حتي در تغييرات ظاهري نژادي و رشد افراد نيز موثر است. مثلاً ژاپني هايي که بعد از جنگ جهاني دوم به آمريکا مهاجرت کرده اند و در آنجا صاحب فرزنداني شده¬اند اين فرزندان در مقايسه با بچه هايي که هم سن و سال آنها بوده و در ژاپن به دنيا آمده اند، هم بلند قامت تر بوده و هم زردي چهره و پوستشان از هموطنان تولد يافته در ژاپن کمتر بوده است.

عبور زرد پوستان شرق آسيا از طريق درياي برينگ به آلاسکا و سردي بيش از حد آن ناحيه و سرازير شدن آن اقوام که بعدها خود را سرخ پوست ناميدند و يا مشهور شدند، به کانادا و سپس ايالات متحده آمريکاي فعلي و گسترش محل زندگي آنان تا آمريکاي جنوبي و کوه هايي اند براي پيدا کردن کشتزار و اينکه اين اقوام کشاورز و مسالمت جو در آن ناحيه به شغل

 

دامپروري و رام کردن گاوهاي بوفالو و سپس ستيزه جويي با ديگر اقوام و دست آخر با مهاجرين اروپايي واداشت، که بعد ها باعث شد هاليوود فيلم هاي وسترن را براساس درگيري هاي سرخ پوستان با مهاجرين ساختند، خود نمونه ديگري از تاثيرات آب و هوايي در روحيه مهاجرين اوليه زردپوست صلح طلب و کشاورز به مردماني جنگجو و خشن شد.

در بدن انسان ها ماده اي به نام ملانين وجود دارد که هرگاه اين ماده بر اثر گرما بيشتر ترشح شود تيرگي چهره و پوست بدن انسان را بيشتر مي کند. به همين سبب کساني که نزديک مناطق گرم و مرطوب استوايي و يا مداري و يا صحراهاي گرم زندگي مي کنند بر اثر گرما، ماده ياد شده ترشح بيشتري دارد که باعث سياهي رنگ پوست و چهره مي شود. اگر فرد از اين مناطق فاصله پيدا کند و به عرض هاي بالاتر و سردتر انتقال يابد رنگ چهره او بازتر شده و سفيدتر از ديگراني که در سرزمين خود باقي مانده اند به نظر مي رسد. علت آن هم کمتر ترشح کردن اين ماده ملانين است.

در يک سانتي متر مربع بدن يک سياه پوست در مقايسه با سفيد پوستان خصوصاً مردم اسکانديناوي 24 غده عرقي وجود دارد به علت گرمي هوا و احتياج بدن به تعريق و تعرق بيشتر ولي در بدن سفيد پوستان در يک سانتي متر مربع فقط 4 غده عرقي موجود است چونکه به علت سردي هوا بدن کمتر عرق مي کند.

آب وهوا روي حرکات موزون و تند رقص هاي اقوامي که در عرض هاي پايين و نزديک به مدار و استوا و عرض هاي بالا و سرد و يا مناطق کوهستاني زندگي مي کنند بي تاثير نيست. مثلاً جست و خيز و رقص هاي تند لزگي ها و ترک ها در مقايسه با رقص هاي بندري و ديگر ملل.

اگر فروش دکان ها در مناطق و شهرهاي سرد و گرم را هم از نظر بگذرانيم، خواهيم ديد که در مناطق سرد و يا فصل سرد مغازه ها و دستفروشي هايي که رو به آفتاب هستند فروش بيشتري دارند و شلوغ تر هستند و نسبت به مغازه هايي که در سايه قرار دارند پرمشتري ترند و بازار پر رونقي دارند. فروش اجناس و بالا و پايين آمدن قيمت بعضي از کالاها مثلاً کولر در فصل تابستان و يا بخاري و نفت در فصل زمستان و صدها وقايع ديگر نيز متاثر از آب و هوا هستند و منشاء جغرافيايي دارند.

 

زینب باقری

بزرگترین انقلاب فن آوری در قرن حاضر

اینکه ما از دستگاه سنگین سازی هوای پاک که یکی از اعضای بدن ماشین نیو اسکای بعنوان بزرگترین انقلاب بشری در فن آوری نوین یادبکنیم شاید بی جهت نباشد البته باید خاطر نشان شد که ما از خیلی از علوم و تحقیقات و فناوری های دیگر نقاط جهان بی اطلاع ایم اما آنچه که ما به لطف خداوند در پی پانزده سال تحقیقات در زمینه اب و هوا و خاک و گیاهان و جانوران بدان رسیدیم یعنی تکنولوژی تغییر چگالی هوا در ابعاد بسیار بالا تر از مرزهای علوم شیمی و فیزیک امروزی فرا تر رفته و فرصت بزرگی ست که به ما این امکان را می دهد که به واحد فشار هوا در سطح غلبه کنیم..

اینکه بتوانیم فشار هوای موجود در کوهستان ها را با تمامی پارامتر های حیاتی آن و عناصر زیست محیطی موجود در هوای کوهستانی در ارتفاع 4000تا 5000متری را در سطح یک کویر یا اینکه در سطح دریا ایجادکنیم.

توان تغییر چگالی هوا می تواند در آینده زمین و حتی کرات دیگر مانند مریخ تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.پوشیده نیست الان بر کسی ایده و طرح ساخت کوهستان های مصنوعی در نقاطی از این کره برای تغییرات جزئی در آب و هوا.اما با این تکنولوژی دیگر نیاز به ساخت کوهستان مصنوعی نداریم و هر جا که بخواهیم از لذت هوای پاک و خنک کوهستانی لذت ببریم و بطور مثال در دبی لطافت هوای کوهستانی دنا و شهر کرد را تجربه کنیم..

تغییرات چگالی هوا و کنترل دما و.رطوبت و فشار هوا به ما کمک خواهد کرد که کویر های خشک را کم کم به زیست گاهی سرسبز و مناطق شرجی که رطوبت هوای آنها بسیار بالاست از نیاز به آب آشامیدنی سالم تا حدود زیادی خود کفا کنیم و از گرما و.رطوبت محیط در ابعاد زیادی بکاهیم .. حتی با همین تکنولوژی قادر خواهیم بود زمینه های حیات در کره مریخ و.زندگی پایدار و جاری را در این سیاره از یک رویای دیرینه به حقیقتی دست یافتنی تبدیل کنیم.. ما با همین تکنولوژی حتی قادر به زندگی در اعماق اقیانوس ها را نیز بهتر تجربه کنیم و درآینده غواصی های طولانی مدت و.راحت تری در عمق دریا ها داشته باشیم از شر تمام آلاینده های محیطی در کلان شهرها خلاصی یابیم و تن زخمی اتمسفر زمین را جراحی و بازسازی کنیم

فرهان شاکر

محیط زیست و تدابیر پایدار در طراحی ساختمان ها

 

 

آلودگی های ناشی از سرمایش و گرمایش ساختمان ها از آنچه که اتومبیل ها بدان منجر میشوند، فراتر می رود . تهیه مصالح ساختمانی، انرژی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده و منابع تجدیدناشدنی محیط زیست را به شدت تحت الشعاع خود قرار می دهد.

 

محیط زیست و توسعه پایدار

در گذشته توسعه پایدار فرایندی تصور می شد که طی آن جوامع مختلف با عبور از مراحل تکاملی کم و بیش یکسان و تحمل دگرگــــونی هـای کیفی و کمی، از شرایط اولیه عقب ماندگی و توسعه نیافتگی به جوامع توسعه یافته تبدیل می شوند. این تلقی ایدئولوژیک از توسعه، در پرتو نقدهای متنوع و بسیار در دهه 1970 و به خصوص در سال های دهه 1980 به بن بست رسید. چند دهه از آغاز تلاش های بین المللی برای توسعــه گذشته بود، بدون آن که دگرگونی بنیادی ای در زندگی مردم جهان پدید آید. نیونی پژوهشگر برجسته آفریقایی معتقد است: «نتایج غلط به دست آمده، ریشه در مبانی و مفروضات و سیاستگذاری های نادرست دارند». این توسعه روندی بود که به رغم پیش بینی های گذشته، جز افزایش فقر و نابرابری ثمری برای کشورهای جهان سوم دربرنداشت. در واقع توسعه پایدار راه حلی بود برای معمای توسعه درشرایط متحول سال های پایانی قرن بیستم. براساس گزارش براندت لند (کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه) توسعه پایدار عبارت بود از توسعه ای که نیازهای کنونی جهان را تامین کند، بدون آن که توانایی نسل های آتی را دربرآوردن نیازهای خود به مخاطره افکند و این که توسعه پایدار «رابطه متقابل انسان ها و طبیعت در سراسر جهان است. توسعه پایدار فرایند تغییری است در استفاده از منابع، هدایت سرمایه گذاری ها و سمت گیری توسعه فن آوری، تحولی بنیادی است که با نیازهای حال و‌آینده سازگار باشد» .

 

 

در توسعه پایدار، انسان، محور توسعه و مستحق بهداشت، زندگی سازنده و در هماهنگی با طبیعت معرفی می شود و این مفهوم دقیقاً در نخستین اصل «اعلامیه ریو» انعکاس پیدا کرده است . واقعیت این است که توجه به محیط زیست و طبیعت در دوران ما تبدیل به معیار شده است، معیاری که هر روز بیش از پیش درجهان فراگیر می شود. در چشم اندازی زیست محیطی، توسعه پایدار زمانی محقق می شود که بر شالوده اصول بوم شناسی استوار باشد. اصول کلی توسعه پایدار به ‌طور خلاصه شامل موارد زیر است :

 

۱- توجه به استفاده از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشید و باد

۲- استفاده کم‌تر از انرژی‌های تجدیدناپذیر و آلوده‌کننده مثل سوخت‌های فسیلی

۳- توجه به نسل های آینده

۴- توجه به محیط زیست، کاهش آلودگی آن و نیز توجه به چرخه‌های زیست‌محیطی و اکوسیستم ها

 

عدم توجه به محیط زیست و چرخه های آن پیامدهای بسیار وخیمی برای آینده زمین و نسل های آتی خواهد داشت .

 

محیط زیست و معماری

 

تخریب لایه اوزون، باران های اسیدی، تخریب اکوسیستم ها و بسیاری دیگر ناشی از آلودگی های زیست محیطی تحت تاثیر مداخله انسان در طبیعت است که صنعت ساختمان به بخش عمده ای از آن دامن می زند. آشکارترین وجهه این صنعت در خانه سازی تحقق می یابد. آمار نشان می دهد که در سال های اخیر با افزایش تصاعدی جمعیت و مداخله انسان در طبیعت، تولید گاز سمی CO2 افزایش چشمگیری داشته است

 

تلاش های اخیر معماران در زمینه معماری پایدار، امروزه موضوعات جدیدی مطرح نموده و یکی از اصولی که در سالیان اخیر در این راستا مورد تاکید قرار گرفته، این است که «معماری به آینده نظر داشته باشد»؛ ضروری است تا معماری همواره به گونه ای باشد که بتواند پذیرای الگوها و فن آوری های پیش بینی نشده و جدید باشد و تغییرات ناگهانی اقلیمی و محیطی را تحمل نماید.

 

صنعت ساختمان، نیاز دارد تا عصر حاضر به وسیله زیست شناس، متخصص محیط زیست، دانشمند، معمار و مهندس، روی یک کاغذ سفید پیش از ساخت، مورد بررسی قرار گیرد.

 

یکی از اهداف معماری پایدار، «طراحی و نگه داری ساختمان برای آینده» است: عمر طولانی در عین قابلیت به روز شدن. این امر هم در حفظ مقاومت فیزیکی ساختمان و بقای آن حایز اهمیت است و هم در حفاظت از محیط زیست، طبیعت، حفظ منابع اولیه انرژی و سرانجام کل سیاره زمین. در کشورهای توسعه یافته راه های به روز کردن ساختمان ها بررسی می گردد و استانداردهای نوینی جهت ساختمان های آینده مطرح می شود.

 

یکی از اصول پایداری، «طراحی و ساخت جهت انجام خدمات طولانی و مفید» است

 

می توان تحولات نگرانی های صنعت ساختمان با توجه به تحلیل محققین به صورت زیر خلاصه نمود :

 

نگرانی های قرن 19: کاربرد موثر منابع

نگرانی های قرن 20: نگه داری

نگرانی های قرن 21: پایان زندگی یا مرگ بنا

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

باتوجه به مواردی که در بالا عنوان شد، نتیجه می شود که برای آن که معماری بتواند در راستای اهداف توسعه پایدار جهت گیری کند و صنعت ساختمان حداقل آلودگی را برای محیط زیست در پی داشته باشد، ضروری است تا دو اصل در آن رعایت شوند. اول این که معماری، انعطاف پذیر و قابل تطبیق با شرایط محیط و نیازهای ساکنان آن باشد و بتواند توسعه های آتی را بپذیرد و تمهیداتی در آن دیده شود که در هر زمان قابل به روز شدن باشد. ثانیا باید مصالح مورد استفاده در آن، بومی و قابل بازگشت به محیط باشد. بدین ترتیب می توان چنین استنباط کرد که طراح چنین ساختاری باید برنامه ریز اصلی آن نیز باشد و همان گونه که از مستندات تاریخی (پل های دایمی و پل های موقت) برآمد، لازم است تا طراح کاملا آشنا با محیط احداث بنا باشد و به عبارتی بومی باشد. می توان نتیجه گرفت که ساختمان های آینده باید:

 

۱- موثر و کارا باشند: از مصالح قابل برگشت به محیط استفاده شود، قابل استفاده مجدد باشند و در فرایند طراحی و ساخت حداقل انرژی را مصرف کنند.

۲- قابل نگه داری باشند: اجزا بتوانند جایگزین شوند یا به محیط بازگردند و یا دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

۳- تطبیق پذیر باشند: بتوانند به نیازهای متغیر و بارهای متغیر در زمان های متغیر در طول زندگیشان جواب دهند.

۴- تحت یک برنامه ریزی کلی جهت ساخت، نگه داری و تخریب باشند.

۵- اجزا باید به صورت انعطاف پذیر، در دسترس و با قابلیت به روز شدن طرح گردند.

۶- در مصالح مصرفی، ساخت، برنامه نگه داری و تخریب، تا حد امکان از مواد سمی و تخریب کننده محیط زیست، استفاده نگردد و تا حد امکان بومی ساخته شوند.

۷- اقتصادی نیز باشد.

 

اصول فوق تدابیر پایداری هستند که در صورت اتخاذ در طراحی و ساخت ساختمان های مدرن، می توان آلودگی های زیست محیطی ناشی از صنایع ساختمان را به حداقل ممکن رسانید

 

محمد رضا باقری

محیط زیست

 

 

فضای سبز شهری، سلامت عمومی و عدالت زیست محیطی: چالش های ایجاد شهر هایی سبز

 

فضای سبز شهری، مانند پارک ها، جنگل ها، پشت بام های سبز، باغ های عمومی، خدمات اکو سیستم متفاوتی را فراهم میکند. فضای سبز همچنین فعالیت های فیزیکی، سلامتی روانی، و سلامت عمومی در ساکنان شهری را فراهم میکند. این مقاله به بررسی مقالات انگلیس و آمریکا در مورد فضای شهری، مخصوصا پارک میپردازد و تلاش های انجام شده در مورد شهر های آمریکا   و شهر های چین را با هم مقایسه میکند. بیشتر مطالعه ها در این زمینه نشان میدهند که توزیع این چنین فضا هایی معمولا بیشتر موجب منفعت جامعه ی سفید پوستان و قشر مرفه میشود. دسترسی به فضای سبز ازین رو به عنوان یکی از موضوعات عدالت اجتماعی مطرح میشود. بسیاری از شهر های ایالات متحده برنامه های راهبردی در پی گرفته اند تا بتوانند میزان تامین فضای شهری را افزایش دهند، مخصوصا در محله هایی که از نظر کمیت و کیفیت پارک ها ضعیف است. این برنامه های راهبردی شامل ایجاد فضای سبز در قسمت های باقی مانده ی شهری و استفاده ی مجدد از زیرساخت حمل و نقل منسوخ و یا بدون استفاده میباشد. برنامه های راهبردی مشابه نیز در شهر های چین مورد استفاده قرار گرفته است که کنترل دولتی بیشتری در تامین زمین در این کشور در نظر گرفته شده است اما انگیزش های بازاری مشابه برای سبز سازی محیط شهری در نظر گرفته شده است. اما در هر دو زمینه، برنامه های راهبردی سبز سازی شهری ممکن است متناقض باشد. در حالی که معیار جدید فضای سبز برای مشکلات موضوعات عدالت زیست محیطی، میتوانند جذابیت شهری و سلامت زیست محیطی را ایجاد کرده و همچنین ممکن است هزینه های مسکن سازی و ارزش مالکیت را نیز افزایش دهد. در نهایت، این موضوع میتواند موجب به نوسازی و جابجایی در بسیاری از سکونت گاه ها در مکان هایی شود که برنامه های سبز سازی فضای شهری در آن جا اجرا شده اند. برنامه ریز های شهری، طراحان، و اکولوژیست ها ازین رو باید بر روی برنامه های راهبردی فضای سبز شهری متمرکز شوند که به اندازه ی کافی فضای سبز ایجاد کرده و ازین رو بتواند به صورت شفاف از پایداری های اجتماعی و زیست محیطی پشتیبانی کند.

 

زینب باقری

 

مریخ

الان فکر می کنم زمان آن فرا رسیده که بگویم مریخ آماده زندگی و حیات هست و پتانسیل های لازمه را دارد و خیلی زودتر از آنچه که تصور می کنیم قابلیت پذیرش ما و بعضی از حیوانات و گیاهان را دارد. باید عرض کنم هر جا که آب به مفهوم و شناختی که ما از آن داریم جاری و زنده و قابل آشامیدن باشد حیات است ولی حیات خود آب به چه عواملی بستگی دارد؟

این دقیقا نکته ای هست که باید بدان توجه داشته باشیم و زمینه های زندگی برای آب را مهیا کنیم تا آب خودبه خود در سریع ترین زمان حیات را برای ما در مریخ مهیا کند

بهمین خاطر باید بگویم ما می توانیم جو مریخ را تغییر بدهیم تا از 5میلی بار تا مرز 200میلی بارافزایش بدیم. باتوجه به دمای مریخ و فاصله آن از خورشید و چگالی 3/9مریخ حیاتی که در سایه 1000میلی باری در زمین وجود دارد در سیاره مریخ در 200میلی باری هم اتفاق می افتد. فراوانی  اکسید آهن و دی اکسید کربن و اکسیژن و نیتروژن و بخار آب و نمک و گازهای بی اثر نشانه خوبی ست که به ما فرصت تغییرات جوی و دمایی مریخ را میدهد.. دست یابی ما به تکنولوژی تغییر چگالی هوا در سطح بالا نوید بخش گام بزرگ و سریع در ایجاد حیات آب و ایجاد اتمسفر پایدار در جومناطقی خاص در  مریخ خواهد بود.البته زندگی ما در مریخ قطعا متفاوت تر بوده  و بجای آسمان خراش های بلند و ایجاد بنا ها روی سطح این سیاره در دل این سرزمین و در شهر های زیر زمینی خواهد بودو لباس های ما و کفش های ما کمی متفاوت تر از آنچه که الان در زمین استفاده می کنیم باید باشد  ..درست است که در قدم های نخست تنها مناطق،خاصی که قابلیت حیات بهتر و راحت تری دارند و منابع زیر زمینی مناسب تری که براحتی قابل تشخیص است و میزان اکسیداسیون خاک منطقه در این راستا به ما کمک می کنند برای شناخت کم هزینه تر و سریع تر ما  اما به مرور زمان میشود وجب به وجب این کره خاکی را به تسخیر خودمان در بیاوریم..ما حتی در مریخ فرصت استفاده از موتور های الکترونیکی و الکتریکی را هم خواهیم داشت و اکتشافات قبلی دانشمندان بیان گر این مطلب هست که قابلیت ساخت نیروگاه ها ی مختلف را نیز دارد. به نظرم در سایه همکاری بین‌المللی الان بتوانیم این ادعا را داشته باشیم که مریخ حالا برای ایجاد حیات برای ما و بعضی از موجودات و.گیاهان و آب مهیا هست.. همانگونه که ما آدمها از غار نشینی آغاز کردیم باید در مریخ از زیر زمین نشینی آغاز کنیم.. بنده باید عرض کنم طبق بررسی های اخیر و رصد های که انجام شده با تجزیه و تحلیل های کاملا علمی نه پیشگویی ها مریخ در کمتر از پانزده سال مریخی و سی سال زمینی بخاطر آغاز فعالیت آتشفشانی بلند ترین کوه شناخته شده منظومه شمسی که حتی با توجه به تغییر ات حرکت وضعی اقمار مریخ یعنی فوبوس و دیموس و تغییر دمایی محسوس در دامنه این کوهستان که سبب مشاهدات اخیر در جاری شدن آب شور در بعضی مناطق آن شده  بهترین فرصت را برای تسریع در حیات این سیاره را به ما داده و مارا  دعوت خواهد کرد به این فرصت.. واینجاست که ما باید قبل از آنکه این فرصت واین دعوت را ازدست بدهیم از همین حالا باید خودمان را آماده کنیم..البته بنده برای این تحلیل علمی دقیق و درست راجع به فعالیت آتشفشانی عظیم که دچار تحولات خوبی برای تسریع در حیات این کره را خواهد داشت دارم که انشالله به وقت مناسبش در مورد آن کاملا توضیح خواهم داد تا مورد تجزیه و تحلیل دانشمند برجسته فضایی جهان قرار گیردو زمینه ساز همکاری بین‌المللی باشد

فرهان شاکر

آسمان جدید

بسم الله الرحمن الرحیم

 

من تعبیر دیگری از این جدید بودن آسمان روی سرمان دارم تنها جدیدی که باید در کهن ترین حالت بدنبالش بود. باید یک حقیقت را پذیرفت و آن اینکه ما تعبیر درستی از آلاینده گی تاکنون نداشتیم.

بله بله بله کارهای صورت گرفته تلاش های زیادی شده و.دغدغه خیلی از دانشمندان وحتی شعار خیلی از سیاستمداران بوده وهست و خیلی از اقدامات صورت گرفته در بهترین حالتش بدست عاشقان واقعی سلامت و بهداشت و مردم و موجودات انجام شده ولی کامل و دقیق و در بعضی از جاها رفع مشکلی خود تحمیل مشکل و معضلی دیگر بوده.. به نظر من ما یک خود خواهی بزرگ داریم و آن اینکه جهانی را جهان پاک می دانیم و ایده آل که فقط ما در آن راحت باشیم و این باور غلطی ست

باید این اصل مهم را در نظر داشته باشیم که هر زمان ما توانستیم آسمان و زمین و کوه و دشت وجنگل و دریا را با همه دستاورد ها و تکنولوژی های نوین و ماشین های تولید دست ما برای زندگی بهتر همچنان در حال طبیعی خود حفظ کنیم و آسایش و آرامش ما در رنج دیگر همسایه گان مان در زمین نباشد می توانیم بگوییم ما کار کردیم برای حفظ و حراست از زمین.

ما باید طبیعت را برگردانیم به حالت قبل خود به هزاران سال پیش. بله نمیشود که خانه ها را ویران کنیم ماشین ها را نابود کنیم هر آنچه را استخراج کردیم جابجا کردیم را همه و همه به حالت اول بر گردانیم اما می توانیم اصلاح کنیم.. همانطور که ماشین تولید کردیم که روز به روز ما را به بهتر و سریع تر و امن تر رو به جلو حرکت دهد می توانیم باز ماشینی رو بسازیم که طبیعت ما رو خیلی سریعتر قبل از ویرانی کامل به عقب برگرداند..

من بارها گفته ام باز هم می گویم شما هم شاهد باشید و همه آنهایی که این گفتگو را می خوانند و.یا می شنوند بهترین روش حذف آلاینده ها از مبدا هست اما براستی چند سال چقدر هزینه و چقدر امکانات برای اجرایی کردن چنین طرحی فرصت داریم

آیا پیشرفت یک کشور در پروژه برای حذف آلاینده ها آنهم در مورد آلاینده های موتوری تضمین رفع آلاینده گی و نجات همان کشور هست؟؟  آیا ابرهایی که بارانش را در نقطه ای فرو می ریزد متعلق به همان نقطه هست آیا میوه و محصولات کشاورزی که در آن نقطه. مورد مصرف مردم قرار می‌گیرد در فضای فیلتر شده همان کشور رشد یافته؟؟؟؟

سوال من از همه دانشمندان جهان این است آیا آلاینده ها فقط همان چیزی هست که ما قدرت بررسی و تحلیل و دیدن شان را داریم حال می خواهد با چشم غیر مسلح باشد خواه از زبان ابزارهای ساخته شده ما در آزمایشگاه؟؟؟

New sky   یعنی آسمان جدیدی که بالای جهان قرن بیستم ویکم هست اما چیزی شبیه به آسمان قرن دهم

ما به لطف و عنایت خداوند به این رسیدیم و بعد از سالها تحقیق و آزمایش امروز می توانیم به مردم جهان این مژده را بدهیم که ما ماشینی را تولید کردیم که با سرعت بسیار بالا و با هزینه ای بسیار پایین و با قدرت و.توان عالی ما را و طبیعت جهان مارا به عقب بر می گرداند بدون اینکه دوباره برای این بازگشت چیزی را بخواهیم آوار کنیم.. و امروز اگر بگوییم نیو اسکای تنها ساخته دست دهها دانشمند و محقق جهانی ست و تنها کار بشر است در بستر تکنولوژی های نوین و دستاورد صدها هزار بشر در طی قرن ها ست.. دروغ گفتم چرا که نیو اسکای محصول مشترک انسان و حیوان و گیاهان و خاک و آفتاب و ماه و همه موجودات این کره ی خاکی ست.

نیو اسکای اتحاد و همدلی همه موجودات خسته و زخمی از آلوده گی های دست ماست برای بازگشت به آسمان و طبیعت پاک گذشته بدون تخریب جهان مدرن امروز.

نیو اسکای پاسخ به خواسته های همه موجودات است برای نفس کشیدن در هوای پاک. لبخند سبز نسترن ها و پرواز با شکوه پرستو ها و هوای پر نشاط ریه های عابران زمین است

نیواسکای آسمان جدیدی ست که ما از کره ی خاکی دریغ کردیم و گرفتیم بدون آنکه وقتی داشتیم ماشین و کارخانه می ساختیم وقتی که داشتیم تولیدات صنعتی را فریاد می کردیم.. وقتی داشتیم سر مست از اکتشافات می شدیم از هیچ پرنده ای هیچ حیوانی از هیچ درخت و سنگ و دریا و رودی نپرسیدیم که آیا حال تو هم خوب هست؟؟؟؟

فرهان شاکر